fbpx

Fløderand

Hånden op hvis du ligesom jeg elsker et stykke blødt og cremet fløderand? Her er simpelthen tale om en ægte klassiker med dens milde smag af vanilje. Det er en dessert, der er meget tung i sig selv, i og med den er lavet på piskefløde. Det gør smagen cremet og fuldfed, men det gør også denne dessert meget kalorietung. Den er nem at blive stillet tilfreds af, og denne størrelses dessert kan derfor sagtens række til 4-6 mennesker. Samtidig er den super nem og hurtig at lave og kan laves i forvejen og stilles på køl.

Desserten kan spises som den er, eller kan eksempelvis nydes sammen med sommerens friske bær. Det er rigtig godt med friske bær til at bryde fløderandens sødme med en smule mere syrligt.

Fløderand - LCHF opskrifter dessert | Lowcarb Livsstil | LCHF, KETO, lowcarb, glutenfri, sukkerfri

Fløderand

Tilb. tid 3 timer
Antal 4 personer

Ingredienser
  

  • 4 blade husblas
  • 1 dl vand
  • 4 dl piskefløde
  • 2 spsk Sukrin Gold
  • 1 tsk vaniljepulver

Sådan gør du
 

  • Udblød husblas i koldt vand i 5 minutter
  • Pisk fløden til den er lidt stiv - stiv, men mindre end flødeskum-stiv
  • Knug vandet ud af husblasbladene og rør det ud i 1 dl kogende vand
  • Bland sukrin og vanilje i vandet og rør det ud
  • Lad sukkerblandingen køle ned til 37 grader
  • Når blandingen er kølet tilstrækkelig, bland det nænsomt i fløden uden at slå luften ud af skummet
  • Hæld flødeblandingen i en randform
  • Stil det på køl overdækket i 3 timer inden servering
Fløderand - LCHF opskrifter dessert | Lowcarb Livsstil | LCHF, KETO, lowcarb, glutenfri, sukkerfri

Nysgerrig på mere? Se flere opskrifter HER

Læg en kommentar