fbpx

Knoldselleri røsti

Jeg har tidligere givet en opskrift på kusinen til knoldselleri røsti – nemlig hokkaido røsti. Hvor jeg ved hokkaidoversionen skrev, den var helt mild i smagen, var jeg oprindeligt lidt bekymret for knoldselleri versionen. Jeg er nemlig ikke så stor fan af smagen af knoldselleri og synes ofte, den kan være meget overdøvende. Men lavet til røsti blev jeg blown away. Her er smagen af knoldselleri anderledes mild og rund i smagen. Der er stadig smag af selleri, men den er holdt på et niveau, hvor jeg tror, de fleste vil kunne spise den med velbehag. Herhjemme glider den i hvert fald nemt ned uden at der lægges mærke til, man får spist ½ hoved knoldselleri på et aftensmåltid.

Begge versioner af røsti kan kombineres med al mulig kød og sovs. Jeg har både lavet dem til kylling, steg og fisk. De vil også egne sig fint som varmt supplement til en salat eller som kolde fra køleskabet til madpakken og snack.

Knoldselleri røsti - LCHF Lowcarb KETO - tilbehør til aftensmad - Lowcarb Livsstil

Knoldselleri røsti

Forb. tid 20 minutter
Tilb. tid 15 minutter
Antal 4 personer

Ingredienser
  

  • 1 stk. Knoldselleri
  • 2 stk. Æg
  • 50 g. Revet ost Gerne en med smag
  • 1 stk. Løg
  • Salt og peber

Sådan gør du
 

  • Forvarm ovnen til 200 grader varmluft
  • Snit løg fint
  • Skær skrællen af knoldselleri og riv resten på et rivejern
  • Bland det revne knoldselleri med æg, revet ost, løg, salt og peber i en skål
  • Form små "frikadeller" af blandingen og læg på en bageplade med bagepapir
  • Bag knoldsellerirøstierne ved 200 grader varmluft i ca. 15 minutter

Nysgerrig på mere? Se flere opskrifter HER

Læg en kommentar