fbpx

Hokkaido røsti

Første gang jeg lavede hokkaido røsti til aftensmad, blev jeg spurgt: “Hvorfor har du lavet frikadeller til kyllingen? Hvor er grøntsagerne?”. For ja – hokkaido røstierne lignede altså bare almindelige frikadeller. Men i stedet for fars var de fyldt med lækker, mild hokkaidogræskar og smager fortrinligt. 

Hokkaido smager så mildt, at jeg næsten vil vædde på, ingen vil vrænge på næsten over disse. Revet hokkaido, ost, æg og krydderier – det bliver nærmest ikke lettere at få en masse grønt ned hos alle. Græskar er generelt let at arbejde med og meget taknemmeligt i smagen – det er så mildt, at det kan kombineres med en lang række ting uden problemer. Faktisk er hokkaido så mild, at jeg vil anbefale dig at bruge en ost med god smag og ikke mindst salt og peber. Græskaret smager ikke meget igennem af sig selv, så det skal gerne have en modspiller, der trækker lidt mere smag frem.

Hokkaido røsti - LCHF Lowcarb KETO - tilbehør til aftensmad - Lowcarb Livsstil

Hokkaido røsti

Forb. tid 30 minutter
Tilb. tid 15 minutter
Antal 4 personer

Ingredienser
  

  • 1 stk. Hokkaido græskar
  • 2 stk. Æg
  • 50 g. Revet ost Gerne en med smag i
  • Salt og peber

Sådan gør du
 

  • Skræl hokkaidogræskar, halver det og fjern kernerne
  • Riv græskarkødet på et rivejern
  • Bland det revne græskarkød i en skål med æg, revet ost, salt og peber
  • Form "frikadeller" af blandingen og steg på en pande eller bag i ovnen. Det er klart lettest at bage dem i ovnen
  • Hvis de bages i ovnen, så bag dem på 200 grader varmluft i 15 minutter

Nysgerrig på mere? Se flere opskrifter HER

1 Comment

  1. Pingback: Knoldselleri røsti • Lowcarb Livsstil

Læg en kommentar