fbpx

Brunede glaskål

Brunede glaskål var oprindeligt noget, jeg forsøgte som alternativ til brunede kartofler. Smagen overraskede mig til gengæld, for de var milde og havde den samme søde smag – selv om konsistensen selvsagt var et stykke fra kartoflerne. Det bliver ikke en karamelmasse, som vi kender det fra de søde, brune kartofler, men Sukrinen giver en god sødme som alligevel karameliserer løg og glaskål tilstrækkeligt. Glaskålene skal stege noget tid for at få den rette, ikke for hårde konsistens. Men giver du dem tid nok, bliver resultatet også derefter. De skal gerne serveres sammen med noget, der ikke overdøver deres smag voldsomt. Jeg serverer dem gerne til en mild ret som f.eks. bagt laks og en sovs med lidt kant, men uden en stærk smag.

Brunede glaskål - LCHF Lowcarb KETO - tilbehør til aftensmad - Lowcarb Livsstil

Brunede glaskål

Forb. tid 10 minutter
Tilb. tid 20 minutter
Antal 2 personer

Ingredienser
  

  • 1 stk. Glaskål
  • 1 stk. Løg
  • 50 g. Sukrin gold (reklamelink)
  • 50 g. Smør
  • Salt og peber

Sådan gør du
 

  • Snit løget i skiver
  • Smelt smørret på en sauterpande (eller wok) og steg løgskiverne heri til de er klare
  • Skræl glaskålet og skær det i små tern
  • Tilsæt glaskålsternene til løgene og lad dem svitse med i smørret
  • Tilsæt sukrin og lad det smelte, mens løg og glaskål brunes i blandingen
  • Rør jævnligt, så det ikke brænder på. De brunede glaskål er færdige, når de er møre og søde. De afgiver væske undervejs, men det koger ind

Nysgerrig på mere? Se flere opskrifter HER

Læg en kommentar