fbpx

Hokkaidofritter

Der findes nok ikke mange mennesker, der ikke kan lide en god omgang sprøde, saltede pomfritter. Hokkaidofritter kan være et glimrende alternativ. De kan nemlig blive både sprøde, saltede og søde – så de fungerer som et glimrende alternativ. Hokkaido har en sød smag, som dog ikke er overdøvende. Som fritter får de den søde smag uden at de smager alt for meget af græskar. Hvis de skæres ud i passende tykkelse og krydres godt, får de også både sprødhed og den salte smag. Jeg plejer at skære dem ud i ca. 1 cm. tykkelse, for at de får en vis sprødhed.

Hokkaidofritter er en glimrende måde at skabe et lav-kulhydratsalternativ på og samtidig få en masse grøntsager ind uden at lægge så meget mærke til det. Herhjemme ryger der hurtigt et helt hokkaidogræskar af gangen, simpelthen fordi fritterne smager så godt!

Hokkaidofritter - opskrifter - aftensmad - Lowcarb Livsstil

Hokkaidofritter

Forb. tid 20 minutter
Tilb. tid 25 minutter
Antal 2 personer

Ingredienser
  

  • 1 stk. hokkaidogræskar
  • Olivenolie
  • Krydderier Efter smag

Sådan gør du
 

  • Hokkaidogræskar halveres og kernerne fjernes
  • Herefter skæres resten i passende fritter med en tykkelse på ca. 1 cm.
  • De fordeles på en bageplade med bagepapir og pensles med olie
  • Der drysses valgfri krydderier ud over dem
  • De bages herefter på 200 grader varmluft i 20-25 minutter

Nysgerrig på mere? Se flere opskrifter HER

Læg en kommentar